Torrent
Vall Companys
Nutrició y salut

Parts del pollastre Parts del pollastre

Ales
Son molt econòmiques i la millor opció és servir-les com a aperitiu.

Contracuixa
Sencera o en escalopa. És una carn molt sucosa, ideal per a empanar, fer broquetes o tacs amb salses.

Pit
És el tall més versàti. Els filets sense greix, desossats i sense pell permeten moltes tècniques culinàries: grill, fregides, farcides o cuinades. Una manera de cuinarles és saltejar-les a la paella i acompanyar-les de tomàquet al forn. El tou és la part més tendra.

Pernilets
Els pernilets del pollastyre són la part inferior de la pota per sota de l'articulació del genoll. És la part preferide pels nens.

Cuixes
Les cuixes poden tallar-se amb l'òs o en filets. La carn és més fosca, més saborosa i és ideal per a fer broquetes.

Menuts
Ideals per una bona sopa. El pedrer es pot preparar arrebossat i fregit a la paella, o cuinat amb arròs i verduretes.



Valors nutricionals

A la taula següent trobarà els principals valors nutricionals de la carn de pollastre.

A més, en cas que l'interessi ampliar la informació, mitjançant aquest enllaç podrà consultar els valors nutricionals de la carn de pollastre a nivell global. En aquest cas pertanyen al servei de recerca del Ministeri d'Agricultura dels Estats Units. El valor energètic s'expressa en KJ i Kcal, i la resta de valors s'expressen per cada 100g de producte.
http://ndb.nal.usda.gov/ndb/

POLLASTRE SENCER Valor energètic en 100 g
g
KJ
Kcal
VALOR ENERGÈTIC TOTAL
503
126
GREIXOS
3,8
139
34
dels quals
àcidos grassos saturats
1,1
HIDRATOS de CARBONO
0,0
0
0
dels quals
sucre
0,0
FIBRA ALIMENTÀRIA
0,5
4
8
PROTEÏNES
21,2
360
85
SAL
0,2




El pollastre a la dieta

La carn de pollastre és baixa en greixos, en calories i en colesterol, i conté uns alts nivells de proteïnes de qualitat, pel que és perfecta per a mantenir la línia i la salut, donat quea mñes conté els nutrients necessaris per el creixement, desenvolupament i funcionament del nostre organisme.

RICA EN VITAMINES
  • Vitamina B, vital pel funcionament del cos i el seu organisme. Proporciona energía a través dels nutrients, intervé en el creixement i divisió celular, produeix hormones, enzims i proteïnes importants pel cos, manté la salut de les artèries i del cor, preserva el sistema inmunològic.

  • Vitamina B6, ajuda a mantener els vassos sanguinis sans i fomenta el metabolisme promovent la crema de caloríes.

  • Vitamina B2, ric en la riboflavina que es troba al fetge del pollastre, ens permetrà reduïr dràsticament els problemes de la pell, i reparar la seca o danyada.

  • Vitamina B12, és indispensable per a la medul·la ossia, contribueix al sistema nerviós, i possibilita la creació de glòbuls vermells i el funcionament gastrointestinal.

  • Vitamina A, alta quantitat d'alfa i beta-carotè, licopè, retinol, i tots els derivats de la vitamina A, essencials per a una salut visual ideal.

RICA EN MINERALS
  • Ferro, vital a la producció de glòbuls vermells.

  • Fòsfor, un mineral essencial que nodreix els ossos, els ronyons i el fetge, i equilibra la funció del sistema nerviós.

  • Potassi, bàsic pel moviment muscular i el ritme cardiac.

  • Zinc, que contribuiex al sistema inmunitari.

  • Triptòfan, un aminoàcid que augmenta els nivells de serotonina, millorant l'estat d'ànim.

  • Selenio, essencial en el rendiment del metabolisme i del sistema inmunològic.



Formes de cocció

El pollastre és un plat que es pot gaudir de mil formes diferents, des de les més saludables (com la brasa, la planxa o a l'ast, que preserven tot el sabor i les qualitats del pollastre sense afegir-hi greixos extra) a les més elaborades i saborosses com els rostits, els fornejats, el sempre deliciós pollastre fregit o un reconfortant brou amb verdures.

Quan cuinem carn de pollastre, és important coure-la bé per tal d'assegurar-nos que hem destruït els patògens que poden estar a la pell, com la Salmonella o el Campylobacter. Per tant, la temperatura mínima a l'interior de la peça ha de superar els 74ºC.

S'ha de tenir en compte també que, com més temps cuinem aquest aliment, major quantitat de nutrients es perdrà, i que la carn, ja de per si baixa en greixos, pot quedar excessivament seca. És per això que les coccions ràpides com la planxa, la brasa o a l'ast són més saludables i sucoses, més enllà dels greixos que hi podem afegir.